CIKKSOROZATUNKBÓL

Amit fontos tudni a félév kezdete előtt

Mit érdemes tenned a félév kezdete előtt?

Ahhoz, hogy minden rendben menjen és a folyósítást időben megkapd, az alábbi ellenőrzéseket érdemes végrehajtanod:

– ellenőrizd tanulmányi adataidat;
– nézd meg, hogy bankszámlaszámod még mindig aktuális-e;
– gondold végig, hogy szeretnél-e, vagy kell e hitelösszeget módosítanod, illetve, hogy egyáltalán szükséged van-e folyósításra az adott félévre.

Ha változnak tanulmányi adataid:

Amennyiben biztosan tudod, hogy a következő félévben már módosulni fog valami tanulmányi adataidban (intézmény, kar, szak, képzési forma/típus, finanszírozás típusa, passziváltatás stb.), mindenképp jelezd felénk. És ne feledd, ha a lehető legrövidebb időn belül szeretnéd megkapni a folyósítást, akkor a változást még a félév kezdetét megelőzően, de legkésőbb február első hetében hajtsd végre!

Képzési adatok módosításához az alábbi teendőid vannak:

– abban az esetben, ha rendelkezel Diákhitel Direkt fiókkal, úgy a fiókodba belépve a www.diakhiteldirekt.hu oldalon tudod kitölteni a Nyomtatványok-Tanulmányi adatok- menüútvonalon található adatlapot. Ebben az esetben a nyomtatvány elektronikus úton nyújtható be a felületen keresztül;

– ha nincs Diákhitel Direkt fiókod, a nyomtatványt a www.diakhiteldirekt.hu oldalon történt kitöltés után- az ügyfélszolgálatunkon (1027. Budapest, Kacsa utca 15-23.), vagy postai úton rövidített postacímünkre (1996. Budapest, Diákhitel Központ Zrt.) tudod beküldeni.

A hallgatói jogviszonyra vonatkozó egyeztetéseket Társaságunk végzi, így további teendőd nincs.

Ha változtatnál a folyósítandó összegen, szüneteltetnéd vagy újraindítanád azt:

Több olyan dolog is történhet, akár egy félév folyamán, ami befolyásolni tudja az igényelt összeg mértékét. Elképzelhető, hogy nincs szükséged már a korábban igényelt összegre vagy éppen ellenkezőleg, többet szeretnél igényelni.

Ilyen változások esetén tud segítségedre lenni, hogy a diákhitel rendkívül rugalmas, személyre szabható és lehetőséged nyílik az igényelt összeg módosítására.

Amennyiben módosítanád a hitelösszeged és a lehető legrövidebb időn belül szeretnéd megkapni, ne feledd, hogy a módosítást legkorábban a félév kezdetét megelőzően hajtsd végre, de legkésőbb február első hetében.

Ha módosulna a bankszámlaszámod:

Diákhitel1 esetében nagyon fontos, hogy mindig az aktuális, saját névre szóló bankszámlaszám szerepeljen rendszerünkben, hiszen e nélkül az összeget nem a megfelelő helyre utaljuk, vagy el sem tudjuk indítani az utalást. Diákhitel2 esetében is fontos ennek aktualizálása, annak ellenére, hogy közvetlenül nem neked, hanem intézményednek utalunk, de ettől függetlenül a változást ott is szerepeltetni szükséges.

2023.07.01-től kötött szerződések esetében a Diákhitel1 folyósítása csak egy kedvezményes Diákhitel Számlára történhet. Ha meg akarod szüntetni ezt a kedvezményes Diákhitel Számlát, akkor a számlavezető bankban tudod azt megtenni. A bank a számla megszüntetéséről tájékoztatást küld a Diákhitel Központ részére. Amint ez megtörténik arról értesítést küldünk Diákhitel Direkt fiókodba. Ezt követően tudod kezdeményezni az új Diákhitel Számla megnyitását.

Ha Diákhitel1 esetében már az első folyósítás időpontjában utalásban szeretnél részesülni, akkor a módosulást legkorábban a félév kezdetét megelőzően, de legkésőbb február első hetében végezd el.

A bankszámlaszám, az összeg vagy a folyósítás szüneteltetésének/újraindításának módosításához az alábbi teendőid vannak:

amennyiben rendelkezel Diákhitel Direkt fiókkal, úgy a fiókodba belépve a diakhiteldirekt.hu oldalon tudod kitölteni a Nyomtatványok-Folyósítási adatok menüútvonalon található adatlapot. Ebben az esetben szintén a nyomtatvány elektronikus úton nyújtható be a felületen keresztül

– ha nincs Diákhitel Direkt fiókod, a nyomtatványt -a diakhiteldirekt.hu oldalon történt kitöltés után- az ügyfélszolgálatunkon (1027. Budapest, Kacsa utca 15-23.), vagy postai úton rövidített postacímünkre (1996. Budapest, Diákhitel Központ Zrt.) tudod beküldeni.

Folyósítási tudnivalók

Mik a folyósítás alap feltételei?

– rendelkezz érvényes hitelszerződéssel;
– rendelkezz saját névre szóló bankszámlaszámmal;
– legyen aktív hallgatói jogviszonyod felsőoktatási intézményben;
– ha más diákhitel szerződéssel is rendelkezel és azt már kötelezően törleszted, akkor ott ne legyen hátralékod.

Hány félévnyi folyósításra vagy jogosult alapesetben?

A Diákhitel1 és Diákhitel2 esetében egységesen, mindenki számára 11 félévre vehető igénybe a folyósítás. Ez azt jelenti, hogy 11 féléven keresztül tudunk számodra utalást biztosítani, amennyiben a 11 félév alatt végig, felsőoktatási intézmény aktív hallgatója vagy. Természetesen ez az idő részletekben is rendelkezésedre áll, például, ha az alapszak megszerzését követően 2 évig dolgozol, de végül úgy döntesz, hogy egy mesterképzést is elvégeznél, akkor a 11 félévből még rendelkezésre álló időből továbbra is folyósítani tudunk neked és nem kell újra megigényelni a hitelt.

Ha egy 11 félévnél hosszabb ideig tartó képzésben vennél részt, mert egységes osztatlan képzésben tanulsz, akkor a jogosult félévek száma az alapképzési időhöz igazodik.


Mikor érkezhet meg legkorábban az igényelt összeg és hova?

A szabad felhasználású Diákhitel1 esetében a hitel folyósítására a hallgatói jogviszony igazolását követő 10 munkanapon belül kerül sor legkorábban. A hallgatói jogviszonyodat, mint folyósítási feltételt, a Diákhitel Központ Zrt. fogja egyeztetni intézményeddel. Abban az esetben, ha minden adat stimmel, úgy a folyósításra akár már február első hetében is sor kerülhet és az összeget saját számlaszámodra utaljuk.

A kötött felhasználású Diákhitel2 esetében az összeg folyósítására legkorábban, a jogviszony és tandíjösszeg visszaigazolását követő hónap végén kerül sor. A folyósítási feltételeket itt is intézményeddel egyeztetjük, így azzal teendőd nem lesz. A tandíj összegét közvetlenül intézményednek továbbítjuk.

Fontos, hogy a tandíj összegét mindig a lehető legpontosabban add meg! Erre azért van szükség mert, csak a Te általad megadott összeget tudjuk utalni az intézményednek, akkor is, ha az önköltség díja esetleg magasabb lenne.

Amennyiben megadsz egy összeget és nem azt, hanem egy másikat igazol vissza az intézmény, akkor a két összeg közül mindig az alacsonyabb összeg kerül utalásra. Ez, bizonyos esetekben akár kellemetlen helyzetet is produkálhat, mert ha alacsonyabb összeget igényelsz, mint amennyi a tandíj összege, akkor tartozásod keletkezik a sulidnál, ami szankciókat vonhat maga után.

Mikor nem fog megvalósulni a folyósítás?

– ha nem érkezik válasz hallgatói jogviszonyodat illetően, mert az változott és a módosítást nem jelentetted be felénk;
– ha korábban szüneteltetted a folyósítást határozatlan időre és azt nem indítottad újra;
– ha passzív hallgatói jogviszonyod van az adott félévben;
– ha rendelkezel más diákhitel szerződéssel is, ahol már kötelezően törlesztesz, de ott hátralékod áll fenn;
– ha elfogyott a jogosultsági időd;
– 45. életév betöltését követő félévtől már nincs lehetőség a diákhitel folyósítására.

DIÁKHITEL INFORMÁCIÓK

Kapcsolati adataink

  • Telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 999 99 44

  • Az élő hangos telefonos ügyfélszolgálat munkanapokon 8:00 – 16:00 óra között hívható

  • Személyes ügyfélszolgálat: Diákhitel Központ Zrt. – 1027 Budapest, Kacsa utca 15-23

  • Nyitvatartás:

    • Hétfő: 8:00-18:00
    • Keddtől csütörtökig: 8:00-16:00
    • Péntek: 8:00-14:00
  • Írj nekünk üzenetet: info@diakhitel.hu

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Kérjük, segítsd a munkánkat, értékeld, mennyire tetszett a tartalom?