Diákhitel Direkt mobil alkalmazás
Használati útmutató
A Diákhitel Direkt mobil alkalmazás ingyenesen letölthető és telepíthető. Segítségével kezdeményezheti a Diákhitel 1- Szabad és a Diákhitel 2 – Kötött felhasználású hitelek igénylését. Bárhol, bármikor, egyszerűen hozzáférhet üzeneteihez, lekérdezheti aktuális egyenlegét, hátralékát, megtekintheti utalásait.
Hiteligénylés
A mobil alkalmazás letöltését követően lehetőséged van közvetlenül az alkalmazásból, személyes megjelenés nélkül, elektronikus aláírással hitelt igényelni. Az elektronikus igénylés feltétele, hogy Ügyfélkapu hozzáféréssel rendelkezz. Az igénylési folyamat során átirányítás történik a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) felületére, ahol a bejelentkezéshez az Ügyfélkapu bejelentkezési adatokat kell használnod.
Az igényléshez szükséges személyes adatok (név, születési név, születési dátum, hely, anyja neve), adóazonosító jel, lakóhely adatok a KAÜ nyilvántartásából kerülnek átvételre.
A szerződés megkötését követő két munkanapon belül létrehozzuk Diákhitel Direkt fiókodat, amely lehetőséget biztosít a kényelmesen, elektronikus ügyintézésre. A fiók létrejöttéről a megadott e-mail címre küldünk tájékoztatást.
Ahhoz, hogy későbbiekben teljeskörűen tudd használni az alkalmazást, javasoljuk regisztráld készülékedet a Diákhitel Direkt fiókba történő belépést követően.
Alkalmazás letöltése
Mobileszköz regisztrációja és használatbavétele
Lépj be Diákhitel Direkt fiókodba és kattints a felső sávban a FIÓK menüpontra. A listából válaszd ki a MOBIL ESZKÖZÖK pontot és regisztráld mobileszközödet.
(Akár több készüléket is hozzákapcsolhatsz a fiókodhoz.)
2. lépés
Kattints az ESZKÖZ REGISZTRÁCIÓ INDÍTÁS gombra!
Megjelenik egy QR-kód és a hozzá tartozó ideiglenes kód.
3. lépés
Indítsd el a mobil eszközödön a Diákhitel Direkt alkalmazást.
Kattints a BEJELENTKEZÉS gombra, majd a QR-kód beolvasással gombra.
Tartsd készüléked hátsó kameráját a monitor irányába.
A regisztráció automatikusan megtörténik, ezt követően már a mobil eszközön is láthatóak a Diákhitel Direkt fiókhoz tartozó adatok.
Kétlépcsős azonosítás (autentikáció)
A funkció a webes felületre történő gyorsabb belépést segíti.
A webes felületen a felhasználónév és jelszó megadása után választhatod ezt az opciót.
A mobilapp kezdőlapjáról a TOKEN GENERÁLÁSA gombbal jutsz el erre a felületre.
A 6 számjegyű kódot 30 másodpercig tudod használni.
Az időkeret lejárta után új tokent kell generálnod.
Jelszavas védelem – biztonsági kód - biometrikus azonosítás
A Diákhitel Direkt rendszerben lévő adataid védelme érdekében – lehetőséged van egy négyjegyű biztonsági kód megadására. Ezt az alkalmazás a sikeres regisztrációt követően azonnal felajánlja.
A funkció használata nem kötelező, de biztonsági okokból ajánlott! Ha a regisztráció során nem élsz a lehetőséggel, úgy azt később bármikor bekapcsolhatod a Névjegy menüpont alatt.
Biometrikus azonosítás
A kódzár megadása után aktiválódik az ujjlenyomatos vagy arc alapú feloldás lehetősége. Az azonosítás módja a készüléktől függ, bizonyos eszközökön ez a funkció egyáltalán nem elérhető. A funkció szintén egy kapcsoló segítségével állítható, további megerősítés nem szükséges, azonban kódzár megadása nélkül nem használható.
Elfelejtett biztonsági kód
Amennyiben elfelejtetted 4 jegyű biztonsági kódodat, lehetőséged van visszaállítani az alkalmazást az eredeti, induló állapotba. Ez azt jelenti, hogy a készülék regisztrációja törlődik. Az alkalmazás teljes értékű használatához a készüléket újra regisztrálnod kell a Diákhitel Direkt webes felületén.
Eszköz letiltása / törlése
A korábban regisztrált eszközök letiltását/törlését a Diákhitel Direkt webes felületen tudod elvégezni.
A MOBIL ESZKÖZÖK menüpont alatt az adott, regisztrált készüléknél a sor végén megtalálható ikonokkal tudod a letiltást és a törlést végrehajtani.
Menürendszer
Az alkalmazás menürendszere a jobb felső gomb megnyomásával vagy a képernyő jobb oldaláról való behúzásával hívható elő. A funkciók két kategóriába sorolhatóak aszerint, hogy azok működéséhez szükség van-e Diákhitel Direkt regisztrációra vagy sem.
Kezdőoldal
A regisztrált készülék esetében az alkalmazás egy összesítő képernyővel indul, aminek tartalma megegyezik a webes Diákhitel Direkt összesítő tartalmával. A képernyőn 3 kategóriára bontva jelennek meg az adatok. Az alapadatok az Általános kategóriában, alatta – a felhasználó érvényes hitelszerződéseitől függően – jelenhetnek meg a Diákhitel1 és/vagy a Diákhitel2 szerződés adatai.
Üzenetek
Az üzenetek listája kétféle szűrővel szűkíthető.
A felül megjelenő sáv abban segít, hogy a hitel típusokhoz tartozó üzeneteket listázd.
A képernyő alján elhelyezkedő sávval pedig az üzenetek állapota (olvasott vagy olvasatlan) alapján szűrhető a lista.
Egy üzenet kiválasztásakor, betöltődik az üzenet teljes tartalma és a hozzá kapcsolódó csatolmány(ok) neve(i), amennyiben rendelkezik ilyennel. A csatolmány kiválasztásakor letöltődik a tartalom és betöltődik a képernyőre. (iOS készülék esetén az alkalmazáson belül kerül megjelenítésre, Android készülék esetében pedig felkínál további alkalmazásokat, amelyek képesek az adott tartalmat megjeleníteni.)
Az üzenetek megtekintésénél a jobb felső sarokban található kis kuka ikon segítségével törölhető az üzenet.
Android készülékeken a csatolmány megnyitás esetén a Letöltések mappába kerül. Az üzenet alkalmazáson belüli törlésével a letöltött csatolmány a Letöltések mappából nem törlődik.
Push üzenet értesítés
Mindkét platform használ push értesítést, például abban az esetben, ha új üzeneted érkezik a Diákhitel Direkt fiókodba.
Az értesítésre kattintva megnyílik az alkalmazás az új üzenet tartalmával.
Tranzakciók
E menüpontban lehetőséged van visszamenőleg is áttekinteni az eddigi pénzmozgásokat. A webes felülettől eltérően az alkalmazás az összes műveletet egyetlen képernyőn listázza, tárgyév szerint csoportosítva. A tranzakciók típusát eltérő színnel jelöltük, a lista elemek bal oldalán.
Amennyiben mindkét hitel típussal rendelkezel, ez a felület több oldalból állhat. Ilyenkor a fenti választó gomb segítségével válthatsz a két hitel típus között.
Függő tranzakciók
Itt ellenőrizheted az elindított befizetések státuszát. A tranzakciók a szabad és kötött felhasználású hitelek szerint kerültek szétosztásra. A képernyőn megjelenített kártyák mindegyike egy-egy tranzakciót részletez.
Egyenleg
A funkció révén az aktuális egyenleg könnyedén áttekinthető.
Amennyiben mindkét hitel típussal rendelkezel, ez a felület több oldalból állhat. Ilyenkor a fenti választó gomb segítségével válthatsz a két hitel típusra vonatkozó tranzakciós lista között.
Bankkártyás fizetés
Elérhetőségek
A menüpont az alábbi funkciókat kínálja:
- a telefonszámok egy gombnyomással hívhatóak
- a webcímek megnyithatóak a böngészőben
- az e-mail címekre kattintva lehetőség van telefonról e-mailt írni a választott levelező alkalmazással
- a személyes ügyfélszolgálatot térképen jelenítjük meg
Névjegy
Itt található az alkalmazás aktuális verziószáma, a részletes felhasználói útmutató, és a különböző jogi nyilatkozatok. Ugyancsak itt van lehetőség a 4 jegyű biztonsági kód ki-, illetve bekapcsolására. Amennyiben értékelni szeretnéd a programot, azt szintén itt tudod megtenni, vagy akár közvetlenül e-mailben is elküldheted tapasztalataidat, kérdéseidet az info@diakhitel.hu e-mail címre.