DIÁKHITEL INFORMÁCIÓK
Tájékoztató a panaszügyintézésről
Tisztelt Ügyfelünk!
A Diákhitel Központ Zrt. alapvető törekvése, hogy a hallgatói hitelrendszert a vonatkozó jogszabályban foglalt célnak megfelelően, valamennyi Ügyfele megelégedésére működtesse.
Tájékoztatjuk, hogy Önt megilleti a panasztétel joga. Ez alapján bármilyen, a hiteltermékeink forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartás, tevékenység vagy mulasztás miatt kifogással élhet Társaságunknál.
Kiemelten fontos számunkra, hogy ügyfeleink visszajelzései alapján folyamatosan javítsuk szolgáltatási színvonalunkat.
Panaszbejelentési módok, elérhetőségek
Ügyfeleink a panaszaikat az alábbi, bármely módon Társaságunk tudomására hozhatják:
1.1. Szóbeli panasz
Szóbeli panaszát személyesen vagy telefonon tudja megtenni ügyfélszolgálati munkatársainknál az alábbi elérhetőségeken:
Társaságunk ügyfelek számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatának címe: 1027 Budapest, Kacsa u. 15-23.
A személyes ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:
hétfő: 08.00-18.00
kedd-csütörtök: 08.00-16.00
péntek: 08.00-14.00
Telefonos ügyfélszolgálatunk hívószáma: +36 1 999 99 44
Élőhangos telefonos ügyfélszolgálatunk hívható:
hétfő-péntek: 08.00-16.00
Telefonon történő panaszkezelés esetén az Ön és Társaságunk munkatársa közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzítjük, mely hangfelvételt Társaságunk 5 évig megőrzi. A megőrzött hangfelvétel visszahallgatását az Ön kérésére előzetes időpontegyeztetéssel személyes ügyfélszolgálatunkon biztosítjuk.
1.2. Írásbeli panasz
Írásbeli panaszát az alábbi módokon juttathatja el Társaságunkhoz:
• postai úton a Diákhitel Központ Zrt. 1996 Budapest címen vagy internetes honlapunk üzenetküldő felületén keresztül (https://diakhitel.hu/elerhetoseg),
• elektronikus úton az e-mail címen,
• faxon a +36 1 224 96 71 számon,
• személyesen benyújtva ügyfélszolgálatunknál a 1027 Budapest, Kacsa u. 15-23. címen, a fentebb megjelölt nyitvatartási időben.
Panasza megtételére meghatalmazott útján is lehetősége van. A meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni. Teljes bizonyító erejű a magánokirat, ha például:
– a panaszbeadványt Ön sajátkezűleg – azaz nem szövegszerkesztővel vagy elektronikus levelezőrendszerben – írja, és beadványát aláírja, vagy
– ha nem sajátkezűleg írta a panaszbeadványát, két tanú igazolja, hogy ezen beadványt Ön előttük írta alá vagy aláírását előttük saját kezű aláírásának ismerte el, és – az előzőek igazolása érdekében – az okiratot mindkét tanú aláírja (szükséges továbbá ugyanezen az okiraton a tanúk nevét és lakóhelyét utóbbi hiányában a tartózkodási helyüket olvashatóan feltüntetni).
A meghatalmazást a panaszt tartalmazó beadványhoz kell mellékelni egy eredeti példányban.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszbejelentés során megadott személyes adatokat Társaságunk csak a panasz kivizsgálása céljából, a https://diakhitel.hu weboldal „Egyéb közzétételek” c. menüpontja alatt – annak „Üzletszabályzat” c. pontjában – közzétett, a hitelszerződések részét képező Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelő módon és ideig kezeli, azokat harmadik személyek számára nem továbbítja.
2. A panasz kivizsgálása, válaszadás
A szóbeli – ideértve a személyesen és a telefonon tett – panaszt azonnal megvizsgáljuk, és lehetőség szerint azonnal orvosoljuk. Amennyiben Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel.
Személyesen közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv egy másolati példányát helyben átadjuk Önnek, telefonon közölt szóbeli panasz esetén pedig legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal együtt megküldjük az Ön részére.
A panaszról felvett jegyzőkönyv legalább az alábbiakat tartalmazza:
• a Panaszos nevét, lakcímét,
• a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját,
• a Panaszos panaszának részletes leírását, a Panaszos által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét,
• Társaságunk nyilatkozatát a panasszal kapcsolatos álláspontról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
• a panasszal érintett szerződés számát,
• személyesen közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet felvevő személy és a Panaszos aláírását,
• telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát,
• a jegyzőkönyv felvételének helyét, idejét.
A panaszt a diákhitel és a képzési hitel folyósításával, az ügyfélszámlavezetéssel és az ügyfélkérelmek intézésével foglalkozó szakterülettől független, annak szabályszerű működését ellenőrző Jogi és compliance igazgatóságunk – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A.§-ában foglaltaknak megfelelően – az előterjesztéstől számított 30 napon belül kivizsgálja. A panasz kivizsgálásának eredményéről Társaságunk írásban, álláspontját részletesen indokolva tájékoztatja Önt, és intézkedik a válasz közlése iránt ugyancsak – a panasz benyújtásától számított – 30 napon belül, illetőleg amennyiben szükséges intézkedést kezdeményez a panasz okának kiküszöbölése és a jogszerűség megteremtése érdekében.
Amennyiben Ön a korábbi, érdemben már megválaszolt panaszával azonos tartalommal terjeszt elő olyan panaszt, amely új információt nem tartalmaz, és Társaságunk a korábbi álláspontját fenntartja, Társaságunk jogosult a válaszadási kötelezettségét a korábbi válaszlevelére történő hivatkozással, valamint a panasz elutasítása esetén nyújtandó tájékoztatással teljesíteni.
Társaságunk mellőzheti továbbá azon fogyasztói panaszok kivizsgálását, amelyeket azonosíthatatlan személy (például: név nélkül vagy becenév, álnév használatával) tett meg.
A Központi Hitelinformációs Rendszerrel kapcsolatos panaszok esetén Társaságunk a kifogást annak kézhezvételét követő öt munkanapon belül kivizsgálja, és a vizsgálat eredményéről Önt írásban, haladéktalanul, de legkésőbb a vizsgálat lezárását követő két munkanapon belül tájékoztatja.
3. Jogorvoslati lehetőségek
Amennyiben a panaszbejelentésére kapott választ nem fogadja el, illetve úgy ítéli meg, hogy panaszát Társaságunk nem megfelelően kezelte, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos válaszadási határidő eredménytelenül telik el, – panaszának jellegétől függően – a következő jogorvoslati lehetőségek állnak az Ön rendelkezésére:
3.1.Fogyasztóvédelmi hatósághoz való fordulás
Amennyiben Ön úgy véli, hogy Társaságunk kötelező fogyasztóvédelmi rendelkezést sértett meg (azaz panasza nem a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival vagy a szerződés megszűnésével kapcsolatos), úgy a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat és fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatását kezdeményezheti (a fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre ugyanakkor nem terjed ki az egyedi, vitás fogyasztóvédelmi ügyek rendezésére, amelyre a békéltető testületek rendelkeznek hatáskörrel – lásd a 3.2. alpontban).
A fogyasztóvédelmi hatóság feladatait általános feladatkörrel – bizonyos kivételektől eltekintve – a fővárosi és a vármegyei kormányhivatalok látják el, eljárásukról bővebb információ található a következő internetes linken: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag.
A kormányhivatalok elérhetőségeiről a https://kormanyhivatalok.hu/ internetes honlapon, illetve részletesen az alábbiakban tájékozódhat:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály
cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
telefon: (1) 450-2598
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Pest Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Főosztály
cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12.
telefon: (1) 459-4843
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
telefon: 76/795-710
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Baranya Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
telefon: (72) 795-398
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Békés Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
telefon: (66) 546-150
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 3525 Miskolc, Városház tér 1.
telefon: 46/512-971
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zemplen/megye/szervezet/hatosagi-foosztaly
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
telefon: 62/680-530
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Fejér Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
telefon: 06-22-501-751
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 9022 Győr, Türr István u. 7.
telefon: (96) 795-950
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
telefon: (+36 52) 533-924
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Heves Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9. (levélcím: 3301 Eger, Pf. 216.)
telefon: 06 (36) 515-469
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
telefon: (56) 795-165
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 2800 Tatabánya, Bárdos L. u.2.
telefon: (34) 309-303
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54. (levélcím: 3100 Salgótarján, Pf. 308.)
telefon: 06 (32) 511-116
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
Somogy Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.
telefon: 06 (82) 510-868
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10. (levelezési cím: 4401 Nyíregyháza Pf:77.)
telefon: 06-42/500-694
e-mail:
honlap:https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es
Tolna Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
telefon: (74) 795-385
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Vas Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7. (levélcím: 9702 Szombathely, Pf. 24)
telefon: 94/ 505-220, 94/ 505-219
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1.
telefon: (88) 550-510
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/hatosagi-foosztaly
Zala Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Osztály
cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
telefon: 92/510-530
e-mail:
honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi
3.2. Békéltető testületi eljárás igénybevétele
Ha panasza a Diákhitel Központ Zrt-vel megkötött hitelszerződéssel kapcsolatos egyedi, vitás üggyel függ össze, amelynek rendezése Társaságunkkal nem vezetett eredményre, úgy igénybe veheti a fővárosi, illetve a vármegyei kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testületek eljárását.
A békéltető testületi eljárás ingyenes, gyors, egyszerű. Célja a panaszos fogyasztó és a vállalkozás közötti vitás ügy bíróságon kívüli rendezése elsősorban egyezség létrehozatala útján. Az eljárásra elsősorban a panaszos lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti vármegyei (vagy a fővárosi) békéltető testület az illetékes (a testületek alább szereplő elérhetőségeinél feltüntetésre került azok illetékességi területe is). Belföldi lakóhely vagy tartózkodási hely hiányában az illetékességet a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Mindezeken túlmenően – a fogyasztó kifejezett, erre irányuló kérelme alapján – az eljárásra az a békéltető testület is illetékes, amelyet a fogyasztó a békéltető testületi eljárás lefolytatására irányuló kérelmében megjelöl.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fgytv.) 29. § (11) bekezdése alapján Társaságunkat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében az eljáró békéltető testülettel szemben együttműködési kötelezettség terheli, és a békéltető testületi eljárást igénybe veszi:
– ennek keretében Társaságunk a békéltető testület felhívása esetén köteles az Fgytv. 29. § (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratot megküldeni a békéltető testület számára, emellett
– Társaságunk a békéltető testület előtti meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani (a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével). Amennyiben a békéltető testület előtti meghallgatás megtartására online módon kerül sor, Társaságunk képviselője azon online köteles részt venni. Ha pedig a békéltető testület – a panaszos ügyfél erre irányuló kérelme alapján – személyes meghallgatást tart, Társaságunk képviselője azon legalább online módon köteles részt venni, de dönthet a személyes részvétel mellett is.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy Társaságunk nem tett a székhelye szerint illetékes Budapesti Békéltető Testületnél, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamaránál sem – valamennyi békéltető testületre kiterjedő hatállyal – olyan általános alávetési nyilatkozatot, amelyben vállalta volna a békéltető testületi eljárásnak, egyezség hiányában pedig a békéltető eljárásban hozott határozatnak való alávetést.
A békéltető testületek eljárásáról további információk találhatóak a következő internetes linken: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek.
A békéltető testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: ;
Illetékessége kiterjed: Baranya vármegyére, Somogy vármegyére, Tolna vármegyére
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. (levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.)
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím:
Illetékessége kiterjed: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyére, Heves vármegyére, Nógrád vármegyére
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. (levelezési címe: 1253 Budapest, Pf.:10.)
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím:
Illetékessége kiterjed: Budapestre
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím:
Illetékessége kiterjed: Békés vármegyére, Bács-Kiskun vármegyére, Csongrád-Csanád vármegyére
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím:
Illetékessége kiterjed: Fejér vármegyére, Komárom-Esztergom vármegyére, Veszprém vármegyére
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://bekeltetesgyor.hu/hu/
E-mail cím:
Illetékessége kiterjed: Győr-Moson-Sopron vármegyére, Vas vármegyére, Zala vármegyére
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím:
Illetékessége kiterjed: Jász-Nagykun-Szolnok vármegyére, Hajdú-Bihar vármegyére, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyére
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu
E-mail cím:
Illetékessége kiterjed: Pest vármegyére
3.3. Online vitarendezés
Tájékoztatjuk, hogy az Európai Bizottság létrehozta az úgynevezett online vitarendezési platformot (platform), amelyet szintén igénybe vehet a Diákhitel Központ Zrt-vel fennálló panasza rendezéséhez, amennyiben a hitelszerződés megkötésére online (a Diákhitel Direkt internetes felületen) került sor.
A platform célja, hogy a panaszos fogyasztó és a vállalkozás bíróságon kívül, online úton rendezze a vitás ügyét egy az eljárásba bevont békéltető testület segítségével.
Az online vitarendezési platform az alábbi internetes linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr.
• Bírósági eljárás kezdeményezése
Lehetősége van arra is, hogy a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezése, valamint referenciaadatainak a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR) történt jogellenes átadása és kezelése, illetve azok helyesbítése vagy törlése céljából a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvényben (a továbbiakban: Pp.) foglaltak szerint bírósági eljárást kezdeményezzen az adott eljárásra illetékes bíróság előtt (a KHR-rel kapcsolatos perekben a Pp. szabályait a központi hitelinformációs rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvényben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni).
• A területileg illetékes bíróság a Diákhitel Központ Zrt. esetében a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság (1036 Budapest, Lajos u. 48-66.), illetve a Fővárosi Törvényszék (cím: 1055 Budapest, Markó u. 27.). A fogyasztó emellett a Diákhitel Központ Zrt-vel szemben fennálló, a hitelszerződéssel kapcsolatos jogviszonyból fakadó igénye érvényesítése érdekében a pert a belföldi lakóhelye (ennek hiányában pedig a belföldi tartózkodási helye) szerint illetékes bíróság előtt is megindíthatja.
• Amennyiben a kifogás a KHR-be történt jogellenes adatátadással és adatkezeléssel, illetve azok helyesbítésével vagy törlésével kapcsolatos, akkor a keresetlevelet a kifogást előterjesztő személy lakóhelye szerint illetékes járásbírósághoz kell benyújtani. Az Ön lakóhelye szerinti illetékes járásbíróság elérhetőségét a https://birosag.hu weboldalon keresheti ki.